2011. május 22.

Vasárnapi sakkparti

Vasárnap van és megint kikaptam sakkban a szomszédtól. Gyerekkoromban a francia sakkot tudtam jól játszani. Kicsit szégyelltem a dolgot, nagyobb dolognak éreztem volna a rendes sakkot, de legszebb kombinációimat folyton megzavarta egy kapott matt, vagy vezérvesztés.

Az OHZ-kon, (fiatal matematikusok találkozói) aztán egy csomó extrém sakkot megismertem. Például lehet a szabályokhoz egyet hozzátenni: egyszer a parti során a játékosoknak joga van kettőt lépni egymásután. Egy ilyen szabály kellemes bizsergéssel tölti el a játékosokat. Ha a bizsergésre megyünk, lehet kitalálni szabályokat. Az előző szabályt módosíthatjuk, az ellenfél csak akkor léphet kettőt, ha három lépéssel előbb bejelenti. Vagy akkor, ha megengedjük, vagy oda-visszát léphet csak. Vagy lehessen visszamenőlegesen megváltoztatni a lépéseket (megfelelő indoklással). Az indoklás megfelelőségét egy általunk kijelölt egytagú bizottság bírálja el. Ne felejtsük ki a szabályok közül, hogy vesztes köteles a élete során naponta gratulálni a nyertesnek.

Ha megvannak a szabályok, csak partnert kell találni a játékhoz. Szégyen, ha így sem sikerül nyerni, de akkor még letagadhatjuk az egészet.
_

Nincsenek megjegyzések: