2011. július 27.

Olaszrizling és vacsora

Az Olaszrizlngről bátran mondhatjuk, hogy hungarikum. Tőlünk nyugatra nem igen van, (a rajnai rizling nem rokona) keletebbre sem gyakori. Nálunk viszont a legnagyobb területen termelt fehér szőlő. Nekem a nyári, a diófa alatti borozást juttatja eszembe.

A múlt héten Csopakon töltöttem pár napot, az jutott eszembe, ha a kormányváró Csopaki Olaszrizling közelében vagyok, szóljon az eheti borvacsora az iFben az olaszrizlingről, és kerítsünk hozzá csopakit is. Arra nem is számítottam, hogy a Szakáll Norbi jazz gitáros somelier-vel fogjuk ezt a dolgot nyélbe ütni, közben jól kibeszélhetjük a jazz témát is. A 2010-es szüretre esett a választás.

Mellé tesszük a másik balatonit, az előbb már idézett hegedűkészítő és borszakember Fügedi Gyuri (tőle hallottam a kormányváró kifejezést) szerint (is) kitűnő Pántlika dörgicsei olaszrizlinget és a fehér szőleiről kevésbé ismert szekszárdit, amit viszont jó barátunk, Vesztergombi József készített és ajánl az asztalra.


Ez a mai világ, mindenről el akarja dönteni, hogy melyik a legjobb. Nekem ez olyan lenne, mint eldönteni, hogy Csopak, Dörgicse vagy Szekszárd a szebb hely. Szóval három bor, három finom étel, ezúttal Endre barátunk serpenyőjéből, és kitűnő hangulat.

Az olaszrizling jellegzetessége a keserű mandula íz, könnyű lesz felfedezni, tessék megpróbálni. Adunk szódát az asztalra, az olaszrizling fröccs: JÓ FRÖCCS.

NYÁRI BORVACSORA VÁLOGATOTT OLASZRIZLINGEKKEL (július 30-tól)
Fűszeres kecskesajt terrine málnaecetes zöldsalátával hozzá
Szekszárdi Olaszrizling (Vesztergombi József)
Vargánya krémes csirke, sült bacon-os burgonyahabbal és cukkini tortával hozzá
Dörgicsei Olszrizling (Pántlika Pince)
Narancsos csokikocka rizling habbal hozzá
Csopaki Olaszrizling 2010 (Jásdi pince)
_

Nincsenek megjegyzések: